Ariana dla WS | Blogger | X X

24 marca 2016

Festiwal kwiatów w Keukenhof

  Cześć Wam.

  Zaczął się najwspanialszy moment wiosny jaki zapewne nie tylko ja uwielbiam. Kwitnienie kwiatów, bo właśnie o tym mowa. Na licznych blogach jakie mam okazje czytać piszą o "Hanami" czyli Japońskim święcie kwitnących wiśni, "Yeouido" czyli Koreański festiwal kwiatów wiosennych. Oczywiście chciałabym kiedyś zobaczyć to na własne oczy. Jeszcze w tamtym roku wybierałam się do parków i sadów gdzie mogłam podziwiać nasze polskie drzewa w okresie kwitnienia, które wyglądają (jak i zapewne pachną) równie niesamowicie jak te kwiaty w Azji.

 Bardzo mało się pisze jednak o tym co jest bliżej nas, zarówno pięknie wygląda, jak i pachnie.
Jednym z najbardziej znanych i największych terenów zakwieconych w Europie jest ogród w Keukenhof, w Holandii.  To 32 hektary powierzchni ziemi, na której rośnie ponad 7 milionów cebulek tulipanów, narcyzów i hiacyntów sadzonych w wielkich grupach, tak aby tworzyły kolorowe dywany. Trasa turystyczna mierzy około 15 km, a tym którzy nie wierzą w swoje siły do przejścia całej drogi mogą wypożyczyć rower.
  Na przełomie marca i kwietnia ogród zwiedza około milion osób z różnych krajów świata, którzy podziwiają kwitnące miliony krokusów, później narcyzów i hiacyntów, aż w końcu od drugiej połowy kwietnia tulipanów, z których to słynie Holandia.
Ogród jest otwarty tylko przez 2 miesiące w roku od połowy marca do połowy maja . Tych którzy chcieliby to zobaczyć na własne oczy zachęcam do odwiedzenia strony www.keukenhof.nl.
 Ja niestety w tym roku nie będę miała okazji tego zobaczyć, ale za rok mam nadzieję, że będzie to absolutne "muszę zobaczyć".
Wybaczcie, że post zawiera tylko suche fakty z internetu. Bardzo żałuję, że nie byłam tam nigdy i nie mogę podzielić się z Wami w swoich słowach jak tam jest. Chcę jednak byście wiedzieli, że takie miejsce istnieje i jest równie piękne jak Japońskie Hanami. :)

 xoxo
 *zdjęcia (niestety) pobrane z google. 

10 komentarzy:

  1. To miejsce wygląda jak raj na ziemi :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczne keiaty, prześliczne miejsce. Chcialabym tam kiedys byc. To się nazywa zaczarowany ogrod.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie... tak wiosennie :3 Muszę kiedyś odwiedzić to miejsce !

    http://dorota-nevergiveup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorki ale tak jakoś się złożyło.. Teraz to nadrobię ;)

      Usuń
  4. Barwy cudowne :) Chciałybyśmy wybrać się tam na jakąś sesję zdjęciową ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale tam pięknie. Dobrze,że napisałaś o tym miejscu, bo nie wiedziałam, że takie istnieje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz rację! Jest mnóstwo miejsc w Europie równie pięknych jak Azjatyckie miejsca. Mnie się chyba najbardziej marzy Islandia i zapolowanie na zorze polarne *.* Holandia od zawsze mi się kojarzy właśnie z tulipanami , z wielką przyjemnością udała bym się do tego ogrodu.:)

    Azjatycka Kawiarenka

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze podejrzewałam, że w Holandii jest coś takiego :) Ja wiosną zawsze wybieram się do ogrodu botanicznego w Kalinigradzie. Nie jest taki duży, ale niektóre kwiaty i drzewa są naprawdę świetne :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia! Ciekawostką jest to, ze bodajże w 2012 był rok Polski w Keuken... i zrobili mega wielką podobiznę Chopina , flagę PL, orła... wyglądało BOSKO! na pewno Google mają foteczki gdzieś :) draVska.com

    OdpowiedzUsuń

🌸Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
🌺Skoro już tu jesteś, zachęcam do pozostawienia komentarza na temat postu czy bloga. Co o nim sądzisz, co byś poprawił/a.
🌸Staram się odpisywać w miarę możliwości na każdy komentarz.
🌺Dziękuję za obserwację mojej strony. To znak, że to o czym piszę interesuje kogoś :)



🌺Nie bawię się w "obserwacja za obserwację"
🌸Wiem jak trafić na Wasze blogi. Nie musicie pozostawiać linków w komentarzu.
🌺 "Fajny post, wbijaj do mnie/link do bloga" nie będą publikowane.