Ariana dla WS | Blogger | X X

29 września 2013

wedding dress, girl by girl, high school debut

Witajcie moje Skarby.
Zamiast siedzieć i wystawiać ubrania, których nie noszę już na allegro i do sklepu, leniwą niedzielę poświęciłam na oglądanie dramek. Oj jakże ta niedziela jest leniwa. x) Przejrzałam moje konto na mydramalist.info (klik i wyskoczy mój profil), zobaczyłam co już oglądałam i co chciałabym obejrzeć jeszcze... Pierwszy tytuł jaki wyskoczył :

tytuł: WEDDING DRESS
oryginalny tytuł: 웨딩드레스
rok produkcji: 2010
kraj: Korea Płd.
scenariusz: Choe Seon Jung
typ: dramat

Drama opowiada o losach dziewczynki-Sory, która dostaje wszystko czego zapragnie, bo tak mama-Go-eun, która jest projektantką sukien ślubnych wynagradza jej czas, który dziewczynka spędza bez niej. Stara się by córka była cały czas szczęśliwa, mimo iż sama odlicza czas do swojej śmierci. Go-eun jest nieuleczalnie chora i ukrywa przed najbliższymi swoją chorobę, jednak jak to zwykle w życiu (a szczególnie w filmach) bywa, każdy sekret wychodzi na jaw.

Film porusza za serduszko. Pokazuje wizję współczesnego człowieka i jego problemów. Ukrywania czegoś, pogoni za pracą, pozorach i tym co naprawdę w życiu jest ważne. W wielu momentach nie mogłam się powstrzymać od łez.
Nie przepadam za dramatami, jednak ten naprawdę ujął mnie za serce. Nic dodać nic ująć, to trzeba zobaczyć. Polecam wszystkim tę dramę, szczególnie na jakiś klimatyczny jesienny wieczór. :)


tytuł: Girl by Girl
oryginalny tytuł: 소녀X소녀
rok produkcji: 2007
kraj: Korea Płd.
scenariusz: Park Dong Hun
typ: komedia

Film opowiada o dwóch dziewczynach Oh-Seri, liderce gangu, którego boi się cała szkoła oraz Yun-Min - nieśmiałej kujonce, której głównym celem jest bycie najlepszą uczennicą w szkole. Jak często bywa, bohaterki zakochują się w tym samym chłopaku Ken-chan. Oh-Seri wmawia prymusce, że jej ukochany lubi dzikie dziewczyny, jednocześnie sama stara się stać bardziej grzeczną i przykłada się do nauki. Bohaterki zaprzyjaźniają się. Pojawia się zazdrosna znajoma z gangu Oh-Seri, która poróżnia nowe przyjaciółki. Wszystko jednak kończy się dobrze.

Szczerze powiedziawszy film bardzo mi się podobał. Już kiedyś oglądałam koreańską komedię w tym klimacie i długo nie mogłam znaleźć podobnej - a tu proszę. ^^ Było dużo momentów, kiedy mogłam się pośmiać, kilka by wzruszyć, kilka by się naprawdę zdenerwować, jednak kiedy drama się skończyła poczułam pewien niedosyt jaki mam zwykle po filmach, które naprawdę mi się podobają.


tytuł: High School Debut
oryginalny tytuł: 高校デビュー
rok produkcji: 2011
kraj: Japonia
scenariusz: Yuichi Fukuda
typ:  komedia, romans

Haruna w gimnazjum uprawiała softball. Kiedy zaczęła szkołę średnią postanowiła zrezygnować z gry i znaleźć sobie chłopaka. Problem polegał na tym, iż dziewczyna nie interesowała się kompletnie modą i nie miała pojęcia jak przyciągnąć do siebie chłopca. Podczas pewnej sytuacji poznaje chłopaka imieniem You, którego później prosi o to, by został jej trenerem w tym jak stać się popularną, by płeć przeciwna zwróciła na nią uwagę. Ten zgadza się, jednak stawia dziewczynie warunek. Nie może się w nim zakochać...
Reszty się domyślcie :P

Jak dla mnie film nieziemski. Zdecydowanie jedna z lepszych ekranizacji na podstawie mangi. (którą nawiasem mówiąc uwielbiam z całego serduszka tak samo jak "Paradise Kiss") Dużo się naśmiałam no i przede wszystkim nacieszyłam oczy, ponieważ zarówno główny bohater jak i dwoje jego przyjaciół to nieźli przystojniacy. ;) Niektóre sytuacje były do przewidzenia, inne zaskakujące. Lekko irytowała mnie główna bohaterka, jednak nie postacią jaką grała, a wymową imienia 'You'. Czasami wypowiadała je powtarzając co brzmiało tak jakby miauczała, czego strasznie nie lubię. Koniec filmu nie zadziwił mnie, bo spodziewałam się takiego zaskoczenia, jednakże sama rozmowa ostatnia była tak słodka, że można byłoby się rozpłynąć. Film zdecydowanie polecam. ;)


Moi Drodzy, jak Wam się podobała dzisiejsza notka? Jak myślicie? Mogę pisać na temat filmów jakie oglądałam, aby ktoś może skorzystał z mojej oceny filmu i ewentualnie go obejrzał? Co myślicie o azjatyckich dramach? Oglądaliście któryś z tych trzech filmów? Jakie ciekawe dramy mogę obejrzeć jeszcze? Polecicie coś? :)

13 komentarzy:

  1. Girl by Girl oglądałam...High School Debut wygląda fajnie ^^

    Zapraszam do udziału w konkursie na moim blogu :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HSD naprawde polecam, myslalam, ze to jakis maly gniot, a okazal sie fajnym filmem i mam naprawde niedosyt jesli chodzi tego typu dramki ;) szkoda, ze ma tylko jedna czesc ;c

      Usuń
  2. Film wydaje się naprawdę fajny ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. dwa ostanie widziałam,a mm płakać jak na razie nie chcę ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. 2 i 3 oglądałam i były świetne ;D Pierwsza po opisie też wydaje sie ibteresujaca, więc zamierzam sie za nią zabrać ;p Jak dla mnie takie opisy są git, bo teraz nie nam czasu a tak moge coś obejrzeć jeśli ktos ki opiwze ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, Wedding dress jest naprawde interesujaca drama ;)
      Dziekuje za mile slowa, Momo-chan <3

      Usuń
  5. Wpisz o dramach... czasami nie wiem czy jakąś warto oglądać i nawet w połowie przerywam, bo okazuje się dnem...I podawaj też strony gdzie można oglądać pl :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, naprawde czasami tez tak mam, jednak pozniej do nich wracam, by sprawdzic czy to naprawde taki gniot jak od poczatku myslalam,
      nastepnym razem podam strony, spokojnie ;) będę musiała poszukać gdzie można dramy oglądać, bo większość z nich ściągam i oglądam z angielskimi napisami. xD

      Usuń
  6. Pisz o dramach.. ja nie mam mdl wiec i nie wiem co ogladac.mozesz dodawac jeszcze strony gdzie w pl mozna z subami pl ogladac. Ogladalam tylko osrarnia drame ale zachecilas hmnie do innych.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesli znajde takowe dramy po polsku bede dodawac takze llinki gdzie je ogladac, spokojnie ;) wiekszosc z nich ogladam po angielsku

      Usuń
  7. pisz wiecej o dramach ;)
    jak powyzsze komentarze - czasami wlaczam takie dziwne dramy ze za chwile je wylaczam , bo nie da sie ogladac, a z opisu fajne byly, a nikt z moich znajomych nie ogladal wczesniej... takie blogi pomagaja ;_) dziekuje ;3
    zabieram sie za obejrzenie wedding dress, bo mnie zachecilas ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie znam żadnej z tych dram. :( I jakoś ostatnio utknęłam w tym bo ciągle wyczekuje nowych odcinków mojej nowej ulubionej dramy.

    http://dorota-nevergiveup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

🌸Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
🌺Skoro już tu jesteś, zachęcam do pozostawienia komentarza na temat postu czy bloga. Co o nim sądzisz, co byś poprawił/a.
🌸Staram się odpisywać w miarę możliwości na każdy komentarz.
🌺Dziękuję za obserwację mojej strony. To znak, że to o czym piszę interesuje kogoś :)



🌺Nie bawię się w "obserwacja za obserwację"
🌸Wiem jak trafić na Wasze blogi. Nie musicie pozostawiać linków w komentarzu.
🌺 "Fajny post, wbijaj do mnie/link do bloga" nie będą publikowane.