piątek, 15 stycznia 2010

vol. 78



"Kiedykolwiek zobaczę drogę, to znaczy,
że znalazłem cel, do którego trzeba zaraz ruszać.
Widok wioski takiej jak Shinyon lub Neri
mówi mi, że dalej jest jakieś gdzieś i mam iść.
Tak to jest. Wystarczy pójść naokoło
w Majongni, prostym gościńcem w Jangho-won
a noc bezsenną mam jak w banku.
Wystarczy, że zobaczę drogę,
a już kipię od energii.
Muszę iść.
Muszę iść.
Nie pytaj, dokąd muszę iść!
Z każdej strony droga przechodzi w kraj.
Do niego muszę iść. Kapujesz,
należę do narodu, co spędził
całe dzieje na wyboistej drodze,
wiodącej z Seulu
na dalekie północno-wschodnie wybrzeże,
z końca do końca.
Muszę przewędrować wszystkimi drogami
na Północy i na Południu, z końca do końca.
Bo cokolwiek się stanie istnieje droga
co wiedzie do jednego zjednoczonego kraju.
Muszę iść.
Muszę iść."
Droga - Ko Un

Natknęłam się na tego poetę pisząc wypracowanie o pani Szymborskiej. Postanowiłam sprawdzić co napisał Ko Un i przeczytać co ciekawego ma do przekazania swoimi poematami, iż mam nastrój na czytanie wierszy. Okazało się, iż wiersz bardzo mnie natchnął na napisanie tej notki i podzielenie się nim z Wami.
Otóż:
wydaje mi się, ze poeta pragnął przekazać czytelnikowi, że musimy obrać sobie jakiś cel w życiu i kroczyć do niego właściwą drogą.
Wiersz naprowadził mnie na to co uważałam za niemożliwe w kilku ostatnich dniach. Przekazał mi to, że muszę dalej iść swoją drogą, drogą, która pozwoli mi dojść tam gdzie chcę, która zawiedzie mnie do mojego upragnionego celu, mimo to co się dzieje i co robię.
Kontemplując dalej na temat ostatnich dni, mimo iż robię to co robię powinnam zwrócić uwagę na to co się działo będzie później, po podjętych decyzjach. W końcu jak to mówi mądra głowa - Ushi: "walcz o swoje szczescie, a nie innych, bo nikt za Ciebie o Twoje nie zadba" Może w końcu kiedy znów mi to powtórzy z milion razy w końcu dotrze to do mnie. Jednak cóż poradzę skoro wolę patrzeć na dobro innych, a nie swoje
Anyway~~
Wracając do tematu.... Zdaję sobie coraz częściej sprawę iż zbaczam z drogi, którą sobie obrałam, już dawno zboczyłam z niej. Teraz pozostaje mi tylko na nią wrócić. Mimo iż będzie to trudne, dam radę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

🌸Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
🌺Skoro już tu jesteś, zachęcam do pozostawienia komentarza na temat postu czy bloga. Co o nim sądzisz, co byś poprawił/a.
🌸Staram się odpisywać w miarę możliwości na każdy komentarz.
🌺Dziękuję za obserwację mojej strony. To znak, że to o czym piszę interesuje kogoś :)



🌺Nie bawię się w "obserwacja za obserwację"
🌸Wiem jak trafić na Wasze blogi. Nie musicie pozostawiać linków w komentarzu.
🌺 "Fajny post, wbijaj do mnie/link do bloga" nie będą publikowane.